top of page

המלון הכי כמוס בעיר


מזל טוב! מלון הכמוסות (קפסולות בלעז :) הראשון בישראל פתח את שעריו!

הרבה מצעים הוחלפו מאז נפתח ב 1979 באוסקה, יפן, מלון הקפסולות הראשון. וכמו הרבה טרנדים יפנים שנראים מופרכים בהתחלה ואח"כ מתפשטים ברחבי העולם כמו פוקימונים בשדה קוצים. גם במקרה הזה, אחרי שבעולם הרימו גבה למראה הקפסולות שהזכירו יותר את מרחב השינה המועדף על הרוזן דרקולה מאשר חדר בבית מלון, היום כבר ניתן למצוא את המלונות הזעירים האלו כמעט בכל עיר שמכבדת את עצמה.

העיר ששמה אותנו על מפת הקפסולות, היא לא אחרת מאשר... ירושלים!

בלב ליבה של העיר מונחות זו על גבי זו כ 26 קפסולות שהגיעו בייבוא אישי מסין, וממתינות לאורחים שיבואו בדלתותיהן (האלקטרוניות). הקפסולות מגיעות בוורסיות ליחיד/ לזוג, ממוזגות ומצוידות בכספת, טלוויזיה ומזרן כמובן. השירותים, מקלחות עמדת הקפה ואזורי האחסון נמצאים במתחמים המשותפים לכלל האורחים.

מסקרן לראות איך מדד הקומפקטיות מקבל ביטוי דה-פקטו בתפיסה של מלונות הקפסולה: הקרבה למרכז העירוני, מ"ר לנפש, העלות למ"ר, והחללים החופפים (המתקיימים בהערמה לגובה ובמרחבים המשותפים), מיושמים בשטח הלכה למעשה.

אז מה היה לנו? חללים זעירים ללינה, מרחבים משותפים, מיקום מצוין והכל במחיר קומפקטי של 99 ₪ ללילה. הבעיה היחידה - שהיה מעט מאתגר למצוא פרטים על המלון שכנראה לקח ברצינות את תרגום השם שלו לעברית ועדיין נשאר בגדר סוד כמוס...

42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page